Photo by Natalie Novarese
Cultress-Pfg. The inspiration for a pocket to carry a notebook was taken from Simone de Beauvoir’s pages. The one I’m talking about, used to make a Fifty-inspired skirt, belongs to “Mémoires d’une jeune fille rangée” which are her diaries. The idea came to Silvia Cerpolini and Fabio Cicolani, and it was inspired by the will to mark the female evolution. I was wearing it at a party during Milano Fashion Week and there I met Stefania Rocca, the actress who played in a film taken from my book “@Viola”. That was my first publication, and her second movie. It was a success and I was happy about it. Talking that night we were proud of that effort: a book written by a woman, played by a woman and not only directed by a woman but also produced by one. Beauvoir would certainly liked that.

°°°

Cultress-pfg. E’ dalle pagine di Simone de Beauvoir che prende forma una tasca porta Moleskine. In risalto, sulla gonna a ruota di ispirazione anni Cinquanta, segna il tempo e le sue conquiste. Perché la pagina in oggetto è estrapolata dal libro “Memorie di una ragazza perbene”, il primo dei diari straordinari meticolosamente redatti da una delle più belle figure letterarie del nostro Novecento. L’idea degli stilisti Silvia Cerpolini e Fabio Cicolani nasce proprio dalla volontà di segnare l’evoluzione femminile. E di portarla, come un oggetto prezioso. 

Fra storia e personalità. La indossavo ad un party durante la mfw ed è lì che ho incontrato Stefania Rocca. L’attrice ha interpretato @Viola, film ispirato a un mio libro. Era la mia prima pubblicazione e il suo secondo film. Fu un successo ed ero felice. Abbiamo ricordato che era un lavoro scritto da una donna, interpretato da una donna, diretto da una donna e prodotto da una donna. Alla Beauvoir tutto questo sarebbe piaciuto.

Ps: se volete vedere tutti i look del progetto Cultress cliccate QUI